stycznia 22, 2021

Yennefer z Vengenbergu [1] Naszyjnik

Cosplay Guide, część 1
Zainspirowana pracami Hannah Alexander Artwork, postanowiłam przygotować dla Was poradnik dotyczący wykonania stroju jednego z jej fanartów, w których się zakochałam - Yennefer z Vengenbergu. Postać wzorowana jest na modelu gry Wiedźmin 3 Dziki Gon oraz inspirowana sztuką secesyjną. 

Część 1 - konceptart oraz sposób wykonania naszyjnika.

GRAFIKA KONCEPCYJNA

Hannah Alexander Artwork tworzy projekty artystyczne i kostiumy inspirowane popkulturą oraz secesją (art nouveau). Są to stroje nie tyle użytkowe, co balowo-teatralne, inspirowane plakatami z pierwszej połowy XX wieku, np. dziełami Alfonsa Muchy. Cechuje je ogrom detali i szczególny nacisk na walory dekoracyjne. Ich cechy charakterystyczne to retro fasony oraz szereg zaawansowanych technik dekoracyjnych. 

Jak deklaruje sama autorka, ilustracje Yennefer utrzymane są w stylu gotycko-renesansowym. Ze względu na wygodę i ogólny fason zdecydowałam się zrealizować suknię A.

 
Źródło: [link]

Jej cechami charakterystycznymi są:
  • Kolorystyka  - czerń i biel (często połączone efektem ombre), stalowa szarość wpadająca w liliowy odcień.
  • Gorset w typie lat 50. XX wieku, z opadającymi ramionami, zakończony trójkątną baskinką.
  • Rękawy z bufkami w typie renesansowym i szpiczastym mankietem, dodatkowo tippety w kolorze ombre.
  • Spódnica rozcięta po środku gorsetu, składająca się z halki w kolorze ombre oraz czarnego lejącego się materiału.
  • Dekolt wykończony wysoką lamówką zdobioną ornamentami.
  • Duża ilość koralików, w tym głównie pereł.
  • Buty za kolano w typie muszkieterek ze sznurówką.
  • Główna część sukni wykonana jest z czarnej tkaniny pokrytej symetrycznym ornametem.
  • Chocker jest w tym stroju elementem wykończenia sukni, natomiast główną ozdobą jest nie tyle sama gwiazdka, co aksamitka.
  • Wianek w kzstałcie diademu wykonany jest z bliżej nieokreślonego materiału - ma delikatną konstrukcję, może być zarówno delikatnym metalem, jak i żywymi kwiatami.
W kwestii detali można improwizować, ale można sięgnąć też po drugi fanart tej autorki:

Źródło: [link]

Ten konceptart modyfikuje takie elementy jak:
  • Biżuteria - kolczyki i wianek są zdecydowanie cięższe, misternie wykonane z metalu i z kamieniami kolorystycznie pasującymi do makijażu.
  • Makijaż - bohaterka, mimo growych rysów, ma zielone cienie do powiek charakterystyczne dla Yennefer z serialu.
  • Chocker ma już wyraźnie zarysowany, geometryczny wzór, natomiast gwiazdka potencjalnie przypomina tą z gry.
  • Ramiączka wykonane są nie tylko z cieniowanej, ale także zadrukowanej ornamentami tkaniny.
  • Lamówka jest krajką z podobnie geometrycznym wzorem, obszytą sznurem pereł. Motyw prawdopodobnie jest utkany bądź namalowany.
  • Bufki są dwukolorowe, a ich carne elementy są obszyte perłami. Wzór, identyczny do tego na lamówce, prawdopodibnie składa się z haftu, bądź haftu i koralików.
  • Szwy konstrukcyjne gorsetu potencjalnie są wykończone liliowoszarym sznurkiem.
Wykonana przeze mnie wersja będzie stanowiła połączenie obu artów - poprzez wybór preferowanych przeze mnie detali. W dzisiejszym odcinku - aksamitka Yennefer.


NASZYJNIK (CHOCKER)

Kanoniczna obsydianowa gwiazda na aksamitce odbiega nieco od oryginału. Ja postanowiłam wzorować się na growej wersji, która przypomina raczej blaszkę z namalowanym na niej odwróconym pentagramem.


W tym celu powinien wystarczyć krążek np. z MDFu z dziurką (półprodukt biżuteryjny), ja jednak dysponowałąm blaszką z miękkiego metalu, którą dopiłowałam na krawędziach. Wzór wykonałam farbami akrylowymi (na metalu warto przedtem użyć dedykowanej bazy) i wykończyłam pearlenem (farba strukturalna używana np. w decoupage'u). Całość pokryłam lakierem bezbarwnym, żeby kolory były intensywniejsze. Ponieważ nie chciałam, żeby szew był widoczny, a sama blaszka jest dość ciężka, przymocowałam ją do tasiemki żyłką - [link].

Samą aksamitkę (w tym przypadku - wstążkę atłasową wzmocnioną fizeliną) mogłam wykonać albo przy komocy haftu płaskiego, albo koralikowego. Zdecydowałam się na drugą opcję, by była bardziej spójna z resztą stroju. Im grubsza będzie tasiemka, tym lepiej będzie trzymać kształt i łatwiej będzie się na niej haftować.

Średnica gwiazki - 2-2,5 cm
Szerokość wstążki - 2,5 cm
Długość - 30 cm

Aksamitka jest regulowana sznurkiem, więc warto by była krótsza niż domyślny obwód szyi.

Perełki - im drobniejsze, tym lepsze, jednak wtedy lepiej sprawdza się dedykowana igła, np. [link]. Ja korzystałam z koralików o średnicy 3 mm, prawdopodobnie o średnicy 2mm prezentowałyby się lepiej. Posiadane przeze mnie były znalezionymi w warsztacie plastikami, na rynku są jeszcze perełki szklane - w umiarkowanych cenach - oraz bardziej prestiżowe, wyjątkowo regularne koraliki TOHO [link].

Tasiemkę zakończyłam metalowymi zaciskami, przez które poźniej będę mogła przewlec sznurek - [link]. Wzór składa się z trójkątów o postawie 5 cm.


Wykończeniem haftu są półrozetki z koralików perłowych w kształcie łezki o maksymalnej długości 1 cm, takich jak np. [link] lub [link]
Efekt końcowy:

Nie jest istotne, z jakiego materiału wykonane są koraliki, lepiej jednak łączyć je na zasadzie "plastik z plastikiem, szkło ze szkłem, perła z perłą". Samodzielnie nawet plastik potrafi się prezentować pięknie, jednak w zestawieniu z innym materiałem może się nieładnie wyróżniać. Pamiętajcie też, że perły mogą mieć różne odcienie - od bieli, przez złoto, po róż, dlatego trzeba być ostrożnym przy zakupie przez internet.

Ciąg dalszy nastąpi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 COSPLAY Workshop , Blogger